2 Mayıs 2008 Cuma

Aşık Olduğum Şehir

Ben İstanbul'a aşığım. Ama aşkım tek taraflı sanırım. Ben bu şehri ne kadar seviyorsam o da o kadar aşkıma ihanet ediyor. Şehrimin bir sürü güzel semti varken ben sinir bozucu sakinleri ile o oranda sinir bozucu ulaşım olanakları olan bir yerinde oturmak zorundayım. Yollarında o kadar gereksiz zaman harcıyorum ki, hiç bir yerini ne gezesim ne de göresim kalıyor. Şehrimin insanları da bir garip. Temel medeniyet kriterlerinden bi-haberler. Kendini milyonların arasında yalnı hissetiren bir yer. Yine de ben seviyorum bu şehri. Eşi ve benzeri olmadığına da eminim. En azından gezdiğim yerlerin içinde yoktu.


Efendimin üzerine hadisi olan şehir...
Uğruna çağ açıp çağ kapatılan şehir ...
Benim doğduğum şehir...
Ekmeğimi kazandığım şehir...





Sanırım benimle aynı düşünenlerde var. Aşağıda çok güzel bir çalışma yapılmış ve izledikten sonra bu şehre olan aşkım depreşti.

http://ersineser.us/

9 yorum:

fersiz dedi ki...

okuyunca,bir şey anlatmak geldi içimden...Ankaralı olarak Ankara fanatizmi yaptığımız malum.Hele ki bir şairin(sanırım Yahya Kemal B.) Ankara'nın en çok İstanbul'a giden yolunu seviyorum demesi bizim açımızdan kötü bir yaklaşım elbette.istanbul'a çok defa geldim her seferinde de en güzel yerlerini gezme fırsatım oldu...Ama Ankaraya her dönüşümde iyi ki burda yaşıyorum ,İstanbulda o kalabalıkta bir süre sonra erirdim derim...ama ilginçtir burada yaşarken de gün içinde bazen sessiz kalınca mesela Rumeli kavağını düşlerken bulurum kendimi...otobüste giderken hayal kurmaya başlayınca piyer loti kahvesini Eyüp'ü düşlerim sanki ordaymışım gibi..tam üstadın kabrinden Haliç'e bakarken bulurum kendimi...en son da Beyazıt'ta Fetih cemiyeti, Yahya Kemal müzesinin bahçesini canlandırırım(görmediysen mutlaka uğra:)ya böyle en son dönüp dolaşıp yahya kemale geldim gördün mü..var bişey bu İstanbulda var orası kesin...ama siz yaşayın biz tatile gelelim...en çok da heybelide mehtaba çıkmayı özledim.


ne çok yazdım :) şu hale bak ben de böyle açılınca durmuyorum kusura kalma iyi oldu ama yine gittim geldim oralara:)

Güllerevurgunum dedi ki...

İstanbul bir yana, dünya bir yana. Ama sana bir sır vereyim İstanbul en çok burada yaşamayanlar için güzel bir şehirdir. O yüzden ne dediğini çok iyi anladım. Yaşayanları çileden çıkarır. O yüzden dedim ya bu bir "aşk" diye. Herşey süt liman olsa aşk çekilmez olurdu ;)

Heee! bu arada İstanbul'u benden bile çok biliyor olma ihtimalin var. Bir ara geldiğinde rehberim ol :)

fersiz dedi ki...

heybelide mehtaba çıkmaya geleceğim bu yaz...şu lanet kpss geçsib de...iyi rehberimdir

Güllerevurgunum dedi ki...

sana çok kolay gelsin. Stress li bir hadisedir KPSS tahminimce. En acı verenide tam bahar gelmişken bir odaya kapanıp çalışma zorunluluğu. ÖSS den tecrübeliyiz olaya :-(

Umarın hayallerinin ve beklentilerinin ötesinde başarılı olursun...

Adsız dedi ki...

Hey gidi adem ve havva nın memleketi diyesim geldi içimden.. Yasak olan suç evrende yankılanınca, iki kıta ayrıldı adem doğuya, havva batıya gitti, büyük bir ayrılıktan sonra yine burda birleşiyorlar.

hele düşün devri ademden beri neler geldi geçti say deli gönül..

plasebo dedi ki...

yahu sen ben misin yoksa? çok beğendim ben burayı. hatta waffle yazısını ve bunu acaba ben mi yazdım diye şüpheye düştüm. çok ilginç

şahika dedi ki...

Evet hakikaten benziyor tarzlarımız.. :) Ben de biz kimiz adlı blogunda gezindim bi kaç saat önce, çok hoş oradaki yazılar da.

Ben İStanbul'u ne kadar sevdiğimi uzaktayken anladım. Arkadaşlarım nereden geldiğimi duyunca ayrıcalıklı olduğumu düşündüler hep, neredeyse herkes böyle düşündü, İStanbul.. Vay be.. :)

Güllerevurgunum dedi ki...

Biraz gezmiş ve hatrı sayılı miktarda insanlar tanışmış biri olarak İstanbul'u dünyadaki herhangi bir yerle kıyas etmek İstanbul'a hakarettir. bunu tanıştığım insanlara dediğimde faşistlikle suçlanıyorum ama bu yaftaya razıyım.

İstanbul'un tek kötü yanı çapsız insanların elinde uzun süre yönetilmiş olması ama naparsın ki her güzelin bir kusuru oluyor.

eskici dedi ki...

Ben de evlilik dolayısı ile küçük bir güney şehrinden İstanbula sırf sevdiğimle birlikte olmak için istemeye istemeye gitmiştim. Çok uzun zamanda sevmediğimi düşünerek yaşamıştım ama; bu meğerse aşık olmaman kişiye için için hissettiğin ve bastırdığın duyguymuş şimdi yine o küçük güney şehrindeyim ve her gece İstanbul'a olan aşkımı neredeyse haykırarak uyuyorum, haklısın insanlar sana faşist diye bakabilirler bana da öyle bakıyorlar maaleseff...