25 Mart 2009 Çarşamba

Adı Umut Olsun !


Bazen, hayatınızda sıkı dönüşler yapmanız gerekir. Bu tür dönüşler ya da dönüşümler bir tür rejenerasyondur aslında. Kendini yenilersin. Hayata bakışını revize edersin ve yaşamak için yeni nedenlerin olur.

Benim bu tür dönüşlerim ve değişimlerin hayatım boyunca çok ani olmuştur. Yine böyle dönüş yaşıyorum. İşimi değiştiriyorum.....Ve sadece birkaç saatte aldığım bir karar neticesinde.


Büyük bir ekonomik durgunluk yaşanıyor şu anda. Ama ben her daim işimle ve rızkımla ilgili olarak rahat bir insan olmuşumdur. Bu belki büyük maddi hırslarımın olmamasından belki de zaten oldukça dip ekonomik seviyeleri ailecek test etmiş olmamdan kaynaklanıyor. Aç kalmaktan da korkmuyorum zira, hep dediğim gibi en kötü durumda gider Sultanahmet'te tur rehberliği yaparım ama ekmeğimi çıkartırım. Sanırım çok büyük ekonomik sıkıntılar yaşamış bir aileden gelmenin iyi yanı bu olsa gerek :) Zor durumlara karşı bağışıklığım var...


Bunula beraber, hayallerim de var tabii ki. Mesela, işimle ilgili saygın bir otorite olabilmek en büyük hayalim. Bir gün, benim alanımla ilgili bir konuda CNBC-e de yorum almak için davet edilen kişilerden biri olmak istiyorum. Ya da, küresel firmalarda yönetici olan ve Platine, Bussiness Week'e kapak olanlardan biri olmak hiç fena olmazdı.

Bu yüzden, standard yurdum insanlarından farklı olarak uzun vadeli planları olan biri oldum. Bu planlara hizmet edecek bir ortam buldum mu da hemen değerlendiriyorum. İşte, bu iş değişikliği de hem de böyle bir ekonomik ortamda o zıplama fırsatlarından birini bana sundu.

Tam olarak istediğim şartlar demek doğru olmayabilir. Maaş olarak bir sıkıntım olmayacak ama pozisyon biraz muallak. Hiç olmayan bir departmanı kurmam gerekecek ve benim bütün iş hayatım olmayan departmanları kurmakla geçti. Artık bundan sıkılmaya başlıyorum. Bunu tek farkı, eğer başarılı olursam o hayalini kurduğum küresel firmada yükselme şansını yakalayacak olmam. Swot analizini yaptığımda büyük riskler aldığımı düşünmüyorum bu işi kabul ederken.

Sadece çekindiğim nokta acaba çok mu hızlı bu kararı aldım? Ama, konu beni direkt ilgilendiren şeyler olunca, zaten anında karar alan ve uygulayan biri olarak şimdiye kadar kararlarımdan hiç pişman olmadım. Allah'ta utandırmadı çok şükür ki. Zaten, içimde ki hislerden 6.sı da olumlu şeyler söylüyor bu işle ilgili olarak :)

Ayrıca, bir süredir Kariyer.net'te özgeçmişi aktif olan biri olarak, Kariyer.net'in tırt bir site olduğunu ve oradan sadece düşük profilli işler bulunabileceğine dair inancım bu süreçte pekişti. Zira, bir kez daha ben işi değil iş beni buldu.

Artık, inanıyorum ki, birşeyi ne kadar az dert eder ve kafaya takarsam o kadar çok nimet gelip beni buluyor. Herkesin işini kayıp etmekten ürktüğü, birçok kişinin işsiz dolaştığı ortamda hiç rızkımdan endişelenmemin ve işleri oluruna bırakmanın mükâfatı olarak bu durum oluştu sanırım.

İnanıyorum ki; Allah bu seferde beni utandırmaz, zira bana sadece ondan yardım var ve ondan başkasının yardımına da hiç ihtiyacım yok.

Bu sürece ve içimdeki heyecana bir ad koyasım geldi. Bu güzel heyecanın adı UMUT olsun :)








Hiç yorum yok: