5 Mart 2009 Perşembe

Milletçe Şansımıza Güveniyoruz Vesselam !



Bugünlerde, süper toto mudur loto mudur nedir, bir şans oyunu çılgınlığı var. Dün akşam beni şok eden görüntülere şahit oldum. Yolumun üstündeki tüm bayilerde inanılmaz kuyruklar oluşmuştu. Aslına bakarsam, ben kuyruklara alışkınım. Fatura ödeme kuyrukları, hastane kuyrukları, banka kuyrukları, askerlik şubesi kuyrukları, vergi dairesi kuyrukları ve tabii ki ramazan pidesi kuyrukları gibi envâi çeşit kuruğun müdavimi olmuşumdur. Ama bu başka birşeydi.

Astronomik rakama vurduğu söylenen ödül, insanların adeta gözünü döndürmüş olacak ki; bu uzunluktaki kuyrukları inşaâ etmek gereği duymuşlar. Tabii, benim bu durumun mantığını anlamam zor, zira hayatında herhangi bir şans oyunu oynamamış biri olarak o tür bir kuyruğa girmenin nasıl bir ruh hali gerektirdiğine dair en ufak bir fikrim yok. Sadece tahmin yüretebilirim ve tahminim de umutsuzluk ağırlıklı bir ruh halinden yana olurdu.

Bu tür şans oyunlarının hem de devlet eliyle özendirilmesi ise başlı başına bir fiyasko ve yönetim hatası. Toplumları havuç peşinde tavşanmış gibi algılayarak yönetme gayretinde öte birşey değil.

En güzel sözü yine atalarımız söylemiş: Haydan gelen huya gider. ;)

Hiç yorum yok: