29 Mart 2011 Salı

Büyük Egosu Olan Beceriksiz Adam


Hayattan çok şey isteyenlerden olduğumu düşünmüyorum. En azından maddi anlamda beklentim yok ama manevi anlamda büyük bir zaafım var: Çooook büyük bir egom var. Bazen dışarıdan da farkedilen bazen de sadece içimde benliğime zarar veren bir ego bu.


Çok nadiren sinirlenen biriyken egoma ve onuruma dokunan birşey olduğuna kayışlarım gevşeyi veriyor. Hemen taaruza geçiyorum ve çok yıkıcı oluyorum. Yalnız en kötüsü bu değil. Bir sürü kişinin egosu vardır ve bir şekilde bunun üstesinden gelebiliyorlardır ama benim sorunum bu egomun büyüklüğü ile yarışabilecek yeteneklerim yok. Hani, insanın egosu olurda en azından elinden birşey gelir ya benim durumum o değil işte. Ben elimden birşey gelmediği halde artistlik yapanlardanım. Ne kadar utanç verici !


Aslında elimden gelen daha doğrusu aklımdan gelebilecek şeyler var ve bunlarla değer üretebilirim ama bu değerlerin hiçbiri bulunduğum mekanda ve zamanda anlamlı değil. Yurdum insanı ile ne iş yapma mantığım ne de düşünce dünyam uyuşmadığı için bir şarkıdan müphem "I am allien, I am real allien" diyesim geliyor.


Bu kadar egosu olan birinin tabii ki bu egoyu beslemesi lazım ama bahsettiğim üzere yurdum insanı için değerli şeyler benim yeteneklerimin dışında benim yapabileceğim şeylerin de değeri yok ve bu yüzden sürüm sürüm sürünüyorum. Acayip bir ızdırap ve tatminsizlik içinde günlerimi cehenneme çeviriyorum. Biliyorum benim aldığım parayı almak hayali olan milyonlar vardır ya da benim sahip olduğum şeylere sahip olmak isteyenler... Ama sahip olduklarının ancak bir değer üretmekle hakkedildiğine inanmak gibi bir romantizme sahip olduğumdan, keyif alabilecek durumda değilim.


Saçma sapan açmazlar içinde hiçbir şeye konsantre olamadan ve gerçekten hiçbir şeyi istemeden zaman geçiriyorum. En büyük korkum ise bir gün öldükten sonra kimsenin hayatında bir fark yaratamadan göçüp gitmek.


Eğer yaşamam bir işe yaramayacaksa, bir an önce gençlere yer açmak için pılımı pırtımı bu dünyadan toplayabilirim. İnandığım yegane şey aynı zamanda bana da umut veren şey zira; Rabbim herşeyin hayırlısını bilen ve verendir.


Eğer ben hala hayattaysam, belki de birgün birşeyler yapabilirim demektir.


4 yorum:

Adsız dedi ki...

tesadüfen rastladım büyük egosu olan beceriksiz adama.ardısıra diğer yazılarıda okumuş buldum kendimi...

Güllerevurgunum dedi ki...

umarım beğenmişsindir.

Adsız dedi ki...

Ben de ilk defa bir çerkezin ağzından böyle bir öz eleştiri okudum gerçekten çerkezmisiniz diye merak ediyorum? öz eleştiriniz için teşekkürler. Uzun zamandır çerkeslerin arasında yaşayan biri olarak benim de tespitlerim aynı yönde lakiin egosu yüksek ve bulundukları yerde kendilerinden başka kimseye yaşama hakkı tanımayan çerkezlerle bunu konuşamazsınız bile:(

Güllerevurgunum dedi ki...

Bence bu insani bir özellik ve çerkez olmakla alakalı değil. Çerkezleri szavunacak değilim ama azınlık psikolojisi içinde olduklarını düşünüyorum.

Ego sorunu ise büyük ölçüde kişisel:(