11 Aralık 2012 Salı

Çin Yetmedi bir de HongKong...



Avrupa kıtası bana dar geliyor. Soluğu sarı benizlilerin diyarında aldım.

Hongkong ile başlayana 1 haftalık bir tur sonucunda Çin'i de görmüş olduk efenim. Hee dersen "gördün de ne oldu?" bu soruya verilecek tatmin edici bir cevabım mevcut değildir.

Hongkong ile başlayacak olursak söylenecek ilk şey bu kadar uzun süre uçacaksan en iyisi bussiness class uç derim. Gerisi sefillik. Bir de jetleg neymiş onu da anladım bu sayede. İnsanın şaftını kaydıran bir olaymış vesselam. Gerçi asıl jetleg dönüşte oldu o ayrı...

Küçücük bir ülke olarak Hongkong anakaradan oldukça farklı. İnsanların fiziki özellikleri, maddi durumu, para birimi ve direksiyon yerleri bambaşka. Çok kibar ve medeni insanlar öncelikle. Zenginlikte aşmışlar ama bu zenginliğe değecek yaşam koşulları olduğunu düşünmüyorum zira mekanlar hep dar ve çok pahalıymış.

Hava her daim sıcak. Burada 10 dereceyken ertesi gün 30 dereceye indim. Bu da insanı sersem eden bir durumdu ama havadan daha çok koku beni perişan etti. Sıcak havada pis kokan bir ülke. Çekilmezdi. Alışmak gereken bir koku ve dietleri var.

Çin'e geçiş ise çok kısaydı. Shanghai'a oradan da Soujou (inşallah doğru yazmışımdır) ya geçtik. Muhteşem bir otelde kaldık. Burada tek sorun ise her zaman gibi yemekti.

Çin beklediğim çok ötesinde temiz ve düzenli bir yerdi. Mesafeler arası oldukça uzun olmakla beraber heryer otobandı. Tabii, benim gittiğim yer tüm Çin'de ki en zengin yer olması nedeniyle Çin'im genel durumunu yansıtmayabilir ama yinede etkileyici bir ortamdı.

Yalnız Çin'liler çok kaba insanlar. Garip bir yapıları olduğunu düşünüyorum. HongKong ile iki ayrı dünyaydı . Bir de tüketim alışkanlıkları hızla batılılaşmış resmen. Bundan birkaç yıl evvel Çin'de çalışmam için yapılan bir teklif esnasında araştırmıştım ve orada yaşamış birkaç tanıdık Çin'in Avrupa gibi olduğunu söylemişti.

Her neyse artık yeni denizlere yelken açma zamanı geldi. Geriye kaldı 5 kıta :)


6 yorum:

ayse dedi ki...

Iyykk iyi ki oralarda yaşamıyoruz, pis koku ve kaba insan dedin aklıma bi tip geldi tarif edemem mağara kaçkınları yaşıyo galiba orda. :S

Güllerevurgunum dedi ki...

Yok o kadar da değil ama "güçlü olan kazanır" tarzı bir anlayış var diyebiliriz.

7/24 kokuyor ortamlar. Hele restoranlar anlatılmaz yaşanır cinsten.

LeVaMi dedi ki...

uzakdogu kelimesi bile burnuma kotu kokular getiriyor.sarimsak kokan dukkanlar falan booogggg. hic o diyara gitme gibi bi istegim yok:) gel bedava goturucez deseler gitmem.yok ya giderim o zaman bide business class olursa kesin giderim:D

Güllerevurgunum dedi ki...

Bussiness class şart tabi :))

Ama görmek bir tecrübedir kanımca. Ama asla yaşanılmaz. Allah mecbur etmesin

Aslı dedi ki...

Geçen sene kardeşim HongKong'a gitmişti, oda 5 gün kaldı orada. Yaşanılacak değil ama görülmesi gereken bir yer demişti. Birde ortak bir kanı var sanırım, Çin'lilerin kaba olduğu ile ilgili.

Güllerevurgunum dedi ki...

Kesinlikle yaşanmaz bir yer. Sanırım bu fikirde olmayacak 1 Türk olmaz.

Turistlik yeterli orası için