17 Eylül 2011 Cumartesi

Pasta Kokusu


Tam hatırlamıyorum daha önce yemeklerle ilgili alışkanlıklarımdan bahsettim mi ama şimdi benim için çok özel bir kokudan bahsedicem. Pasta kokusu!

Bu gün briç turnuvasından sonra eve dönerken küçük bir dükkanın önünden geçiyordum. Muhteşem bir koku buram buram dışarıya sızarken ben de dayanamayıp içeri girdim. Burası bir pastaneydi. Ama ilginç bir yerdi açıkçası. 80'lerden kalma pastanelere benziyordu. Tabii ben İstanbul'da doğup büyüdüğümden bu tür yerlere Anadolu'da rastlayınca zaman tüneline girmiş gibi hissediyorum kendimi. İnanılmaz yerler var bu şehirlerde ama konumuz bu değil :)

Ben oldum olası pasta börek vb hamur işlerini çok severim. Bu yiyeceklerle ilgili olarak sadece tatları değil pişerken çıkarttıkları mis kokulara da bayılırım. Pasta börek yapıldığı günlerde bizim evde çifte ziyafet vardır: Hem tat hem de koku açısından. Bugün de bahsettiğim salaş pastanenin önünden geçerken sanki annemin evde pişirdiği böreklerin kokusunu hissettim. Sırf bu koku yüzünden gidip elmalı pasta ile havuçlu kek aldım. Aslında hiç de aç değilim ama kokusu o kadar güzeldi ki dayanamadım.

Pasta deyince ben kuru pastları seviyorum. Çayın yanında süper gidiyorlar. En favorimse tartışmasız elmalı pasta. Ama havuçlu keki neden aldım hiçbir fikrim yok :)Artık onu da kahvaltıya inşallah...

4 yorum:

şahika dedi ki...

Aa fotoğraftakiler elmalı turta sanırım.. Ne çok yapardım eskiden.. Aah ah..

Kokusu buraya geldi valla :) Ama öğrenci yurdunda bir hayal tabii :))

Güllerevurgunum dedi ki...

Valla muhteşem kokuyordu sıcakken. Aynı anneminkiler gibi:P

Lütfen tekrar yaptığında beni hatırlada birazını yolla :)

Güllerevurgunum dedi ki...

Valla muhteşem kokuyordu sıcakken. Aynı anneminkiler gibi:P

Lütfen tekrar yaptığında beni hatırlada birazını yolla :)

Adsız dedi ki...

turta değil ki o :P turta daha farklı bişi