20 Haziran 2008 Cuma

Tatil Planlarım Falan Filan...



Bende genel trende uygun olarak kendi tatil planı ya da daha doğru bir tabirle tatil hayallerimden bahsedeceğim. Bir yıl sonra tekrar bu blogumu okuduğumda ne tür bir değişiklik olacağını merak ediyorum.
Öncelikle ben tatilimi blok halinde kullanmaktan hoşlanan biri değilim. Yani, tm iznimi alıp tek yerde harcamadım şu ana kadar. Ondan dolayı hep küçük aralıklarla iznimi kullanmayı seviyorum. Burdan hareketle asla yapmayacağım tatil cinslerinden başlamak istiyorum:

1- Köy, yayla, mera, ova vb yerlere gitmem.
2- Aile, akraba, taallukat ziyaretlerine 1 hafta-10 gün ayırmam.
3- Malak gibi güneşlenmek ve hominimi gırtlak açık büfe ortamları olan tatil köylerine gitmem.
4- Yazlık konsepti olan ortamlara da uğramam. Zaten bizim ailenin yazlığıda yok :P
5- Yurt içi tur gezilerine gitmem.




Şimdi de ideal tatil anlayışımından bahsedeyim de kayıtlara geçsin:




1- Yurtdışında daha önce gitmediğim bir kültür şehrine gitmek. En ideali ama en pahalısı :(
2- Yurtdışında herhangi bir yere gitmek. Bu opsiyon genelde yakın ve tur ile gidilebilecek yerleri kapsıyor.
3- Yurt içinde arkadaşlarımla araba kiralamak ve tur düzenlemek.
4- Bir sürü kitap ve film ayarlayıp evde bol miktar uykunun eşliğinde pineklemek. (Bu opsiyon bilgisayar oynamayı da içermekte.)

Peki bu yaz nasıl bir tatil olacak? Şimdilik en büyük hayalim bütçe ayarlıyabilmem durumunda Dubai'ye gitmek. Çok merak ettiğim bir yer. Kültür merkezi değil belki ama egzotik bir yer olarak algılıyorum ve merak ediyorum. İşin güzel tarafı, yaz ayları çok sıcak olduğu için biletler de ucuz oluyor :) Biraz kavrulmayı göze alıcam artık.

Alternatif ise, bir hafta sonu ya da 3-4 gün Prag. Bu opsiyonda kafa dengi bir arkadaşımı ayarlamam lazım zirâ tek başına gitmek genelde kötü bir fikir. Bunun için gereken bütçe herhangi bir tatil köyüne gitmek için gereken bütçe ile aynı. Antalya da bir hafta malak olacağıma Prag daha çekici görünüyor.

Tatilimin ilk bölümünü yukardaki ihtimalden birini değerlendirerek geçirmek istiyorum ama en az bir hafta evde pineklemek de tatilimin ikinci bölümü için vazgeçilmez bir şey. Zirâ, bir gün sabahtan akşama kadar 3-4 film izlemek ya da bir tane macera romanını 2 gün gece gündüz okuyup adetâ içinde yaşamak bana çok cazip geliyor. Tembelliğime de en uygun tatil konsepti bu :)

Hiç yorum yok: