18 Temmuz 2011 Pazartesi

Bana Marjinal Demeyin


İnsanların bana marjinal demesinden çok sıkıldım. Ortalama olmayı iyi bir şeymiş gibi lanse eden ve başkalarına da marjinal diyen kişilerden acayip gıcık kapıyorum.

Hee şurası bir gerçek ki ben de ortalama olmayı bazen çok istiyorum. Hiç olmazsa kendi halinde yaşar giderdim. Zihnimin, ruhumun, kalbimin bu kadar yükü taşıması gerekmezdi. Ama beni mutlu eden, mutsuz eden, değer verdiğim ya da vermediğim şeylerin ortalamadan farklı olması benim suçum değil bence. Ben de böyle yaratılmışım ve benim imtihanım da bu. Ben bunu anlayabilmişken insanların onlar gibi düşünmediğim için beni marjinal olarak sınıflandırmaları en basit hali ile saçma geliyor.

Benim için fıtratımın gereği olan bir düşünme biçimi insanları dehşete düşürüyor. Ben düşünürken ya da uygularken hareketlerimi gayet normal gibi hissediyorum oysa. İnsanlar ortalama olmanın güvenliği içinde yaşamaya o kadar alışmış ki, bence kendi farklı düşüncelerini bir şekilde bastırarak "normal" olmak adına maskelerle dolaşıyorlar. Benim gibi bir avuç insan da ne düşündüğünü söylediğinde hemen deli, meczup, aykırı, marjinal bilmem ne diye adlandırılıyorlar.

Aslında, çok temel bazı değer sistemine göre yaşıyorum ve kurallara bağlıyım ama kuralların tanımlanmadığı yerlerde örf adet gelenek bilmem neyi ciddiye almıyorsam bu niye sorun olsun ki? Bir yere ve topluma ait olma her insanda bir dürtü olarak var ama illa topluma ait olacağız diye farklı düşüncelerimizi söylemeyelim mi?

Zaten, dünyadaki baskın sistem herkesi homoeconomicus olmaya zorluyorken bunlarla mücadele yanında, ortalama yurdum insanlarından gelen mahalle baskıları da kabak tadı verdi artık. Kabul etmeliyim ki; dörtbaşı mamur bir düşünce sistemi ve felsefe henüz geliştiremedim. Kendi içimde tutarsızlıklarım var ama bunları kendime itiraf edecek ve düzeltmek için de gayret edecek cesaretim de var. Her geçen gün, saçlarımın artan beyazları ile orantılı olarak kendi içerisinde daha tutarlı bir yapıya kavuşan bir sisteme doğru gidiyorum. Bunu insanlara ifade edemiyor olmam kısmen benim sunumumla alakalı bir problem olduğu kadar kısmen de ortalamanın bulunduğu seviye ile de alakalı bence. Kimse kimseyi anlamaya çalışmadan, hemen kendi sistemi dışında ise sınıflandırıyor. Sınıflandırmasının bari metodolojisi olsa kabul edicem. Ama sadece kendi sığ dünya görüşü ile değerlendirme yapıp karşısındakini "öteki"leştiren bir tutum olursa kendileri yukarıda bahsettiğim gıcık olduğum insanlar zümresine dahil oluveriyorlar.

Yazacağımçok şey var buna dair ama konu bütünlüğünü sağlayıp sağlayamayacağıma dair kuşkularım var. Belki etaplar halinde devam etsem daha iyi olacak.

Hiç yorum yok: