8 Temmuz 2011 Cuma

Eksik Kişi


Hani hep yazıp çiziyorum ya hayattan beklentin olmayacak, hayal kurmayacaksın, arzuların olmayacak falan filan...Bunlar aslında teorik söylemler. Kendimi bu şekilde renksiz kokusuz heyecansız yaşamaya alıştırmak için sahip olmaya çalıştığım bir dünya görüşü belki de...

Aslında beklentilerin, hayallerin ve planların olmadan hayat hiç de geçmiyor. Kuru kuruya yaşanmıyor anlayacağın. Bu bahsettiklerim hep hayatın tuzu biberi. Hayata iyi kötü renk katan şeyler.

Benim bir sürü idealim, hayalim, hırsım vardı. Hepsinden tek tek arınmak için de gayret sarfettim. Bazıları buna olgunlaşma adını koyabilir bazıları da gerçeklerle yüzleşme. Ama bu arınma sürecinden kendimle daha barışık ve huzurlu biri olarak çıktığımı rahatlıkla söyleyebilirim. Bununla birlikte çok radikal olduğum bir konu daha var. Nadiren hayatta birşey isterim ve bu istediğim şey ya benim %100 istediğim gibi olsun ya da hiç olmasın. Bu durumda da ifrat ile tefrit şeklinde bir sürü olay başıma geliyor. Orta karar bir insan olamıyorum bir türlü.

Ben istiyorum ki, hayatımda bir kadın olduğunda benim sahip olmadığım tüm özellikler onda olsun. Beni tamamlasın. İnsanların hadleri olmadığı halde soruyorlar: " ne tür birini eş olarak arıyorsun?" Cevabın çok basit olmasını da bekliyorlar: Güzel olsun, yemek yapsın, itaatkar olsun, futbolda ofsayt nedir bilsin vs...

Halbuki çok daha farklı bir beklentim var benim. Ben zaten acizim ve hayatın yükünü kaldırmakta zorlanıyorum. Bana dahada yük getirecek biri değil üzerimdeki yükü paylaşacak birine ihtiyaç duyuyorum. Bu durumda da eksikliklerimin, eksikliği olmadığı birini beklemem de gayet normal değil mi? İnsanların kendilerine benzer kişilerle beraber olma tercihlerine saygı duymamakla beraber nedenini anlayabiliyorum. Çünkü, aşina oldukları özelliklere sahip insanlarla beraber olmak güvenli ve kolaydır. Romantik filmler bile ortak noktaları çok olan insanları birbirine yakıştırmaz mı zaten?

Çok fazla eksikliği olan biri olarak da beni tamamlayacak süper kişiyi bulmam ise gayet zor görünüyor. Yine de Allah'tan umut kesilmediği gibi bekleyen derviş beklemekten gebermiş mottosunu da unutmadan renksiz kokusuz telaşsız yaşamaya devam..........................

Hiç yorum yok: