3 Haziran 2009 Çarşamba

Türkçe Dünya Dili Olacak ! Demedi Demeyin...


Hani bazı ezikler vardır. Yaşları 50 lerde olan bu ezikler öyle bir mantelite ile yetiştirilmişlerdir ki, en ücra hücrelerine kadar eziklik aşılanmıştır. Bunları duyduğunuzda "bu ülke adam olmaz" ile başlayan ve hükümete, devlete, tarihe, kültüre, milli ve manevi değerlere saydıran bir sürü cümle duyarsınız. Sanırsınız ki; adamın atası Kenya'lı ve yüzyıllardır onun bunun sömürgesi.


Ama ben böyle bir nesilden gelmiyorum. Bireysel olarak hatıladığım 4 ekonomik çöküntü, onlarca uluslararası aşağılanma, 1 tane darbe ve 1 tane de muhtıra oldu bu ülkede. Fakat, birkez olsun bile ne tarihimden ne değerlerimden ne inançlarımdan utandım. İçimde hiç bir zaman geleceğe dair karamsarlık olmadı. Bu toplumun kaderinin her zaman dünyaya yön vermek olduğuna inandım ve hala da inanıyorum.


Zaman ,çok şükür, beni haklı çıkarıyor. Birkaç yıl önce hayal gibi olan şeyler artık o kadar sıradan hale geldi ki; mutlu olmamak elde değil.


Bunun en önemlil göstergelerinden biri, artık sokakta ki vatandaş (tabii bahsettiğim ezik zümreye tabii değilse) dahi benimle aynı şeyi düşünür hale geldi. Eskisi gibi Avrupa'ya gitmek o kadar büyük hayranlık uyandırmıyor hatta adiyattan oldu. Türk malları dünaynın her yerine satılıyor ve herşeye rağmen daha da fazla satılmaya devam ediyor. Ülke insanı kendi tarihi ile ve değerleri ile barışıyor. Çeşitliliğimizi ve fikir ayrılıklarımızı bizi bölmek için kullananlar artık eskisi gibi rahat hareket edemiyorlar. Ve en önemlisi devlet artık büyük bir devlet gibi davranıyor.


Birkaç yıldır takip ettiğim bir organizasyon var. Her yıl daha da büyüyerek devam ediyor. Türkçe Olimpiyatları.... Acayip duygulanıyorum her sene izledikçe. Hangi cemaatin düzenlediği ya da ne tür bir görüşü temsil ettiği ya da gizli bir gündemlerinin olup olmadığı gibi konularla ilgilenmiyorum. Reel olarak bu ülkeye kattığı değer ile ilgileniyorum ve bu değer bence paha biçilmez. Bu değeri ise yıllar sonra meyve verecek tohumlar olarak düşünüyorum. Belki ben ömrümde bu tür yatırımların meyvelerini göremeyeceğim ama en azından tohumlarını gördüm.


Buna da şükür. Ya bende o eziklerden olsaydım...!!!


2 yorum:

Damlo dedi ki...

öldün sanmıştım :Pp töbeee

bi de rica: şu kelime doğrulamayı kaldır yahuu

Güllerevurgunum dedi ki...

ölmedim :P sadece tembellik var bu ara :(

kelime düzeltmesi nedir? kaldırayım ama ne olduğunu bilemedim:S