13 Şubat 2009 Cuma

Biri Bana Baba Diyecekmiş. Yok Artık !!


Bazı olaylar vardır ki, insanın tüm ruh dengesini bozar. Benim ruh dengemi bozan yegane olay düğünlerdir. (Genel düğün kavramı üzerine değerlendirmem ahaaa burda) Ama sıradan düğünler değil, beraber büyüdüğüm insanların düğünleri.

İlk kez bir arkadaşım evlendiğinde, olayın ciddiyeti ve vahametini kavrayabilmem için günler geçmişti. Sonraları, yavaş yavaş olaya alıştım ve doğanın kanunu olduğuna halâ ikna olmamakla birlikte varlığını kabul ettiğim bir olgu olarak hayatımda yer etti. Zırt pırt evlenen arkadaş ve akraba sayısı arttıkça mecburen kabul ettim demem lazım aslında.

"Ohh tam alıştım" derken bir gün arkadaşım dedi ki: "benim bir çocuğum olacak". Yaaa nasıl yaa? Amanın...lan sen ne zaman büyüdün de baba olacan? gibi bir tepki vermek geldi içimden. Sonra "Allah hayırlı evlat versin" gibi birşey geveleyi verdim.

Neyse bu olay cereyan edeli çok arkadaşımın birçok çocuğu oldu ama evlilik konusuna alıştığım gibi bu kavrama alışamadım. Şimdi bana bu çocuklar ne diyecek? Amca mı? :S Nasıl yani??? Yaa sokakta top oynayan çocukların bir kısmı amca diyor bana zaten (3-4 yaş aralığı) Bu bile hazmı zor bir gerçekken bizzat çocukluk arkadaşlarımın çocuklarından bu lafı hem de ciddi olarak duymak yıkım olacak :(

Sonra yaşı 27 küsür olmuş biri olarak kamuoyu baskısı neticesinde evlilik olaylarının senin içinde gündeme gelmesi otamatikman şu soruyu aklıma getiriyor: Benim çocuğum bana ne diyecek?

BABA !!!

Ya ama ben daha büyümedim ki? Bana birinin baba demesi için 83 ışık yılı yaşında (ışık yılı bir zaman ölçü biri değildir ama geyiğe vurdum :P) olmam lazım gibi geliyor. Maalesef bu bir gerçek. Yaşlanıyorum, sosyal çevremin formatı değişiyor ve üzerimdeki baskı artıyor.

Yalnız kendime bir itirafta bulunmam lazım. Bana "baba" diyecek minik bir(kaç) varlığımın olmasıda aslına bakarsam, eskisi kadar korkutucu bir fikir değil. Ama şimdilik sadece "bazen" bu duyguya kapılıyorum.

Hayırdır inşallah !!

1 yorum:

Damlo dedi ki...

evde kaldın evde :D:D

haa ben de evde ders çalıştım tüm gün. dileğin oldu yani :):)