27 Ocak 2009 Salı

Tek Gözlü Adam Üzerinden Şüküretmek



Dün gece kurstan dönerken biriyle karşılaştım. Adam 50 lili yaşlarında tek gözü aşırı derecede şaşı ve elinde bir seyyar tezgah taşıyan incecik ve zayıf bir adamdı.Bu adamı görünce hayatıma şükretmem için içimde inanılmaz bir dürtü uyandı.

Hani, bana emanet olarak verilen hayat...Hani, hep şikayet ettiğim ve daha iyi olmadığı için öfke dolu olduğum hayat...Hani, daha iyisini yapabileceğimi düşünüp suçluluk duygusuyla huzursuz olduğum hayat...Hani, kendime zehir ettiğim hayat...Hani, şükretmeyi unuttuğum ve bana verilenlerin kıymetimi bilmediğim hayat...

Bu adam bana herşeyi tekrar hatırlattı. Adını bilmiyorum, hayatı hakkında ise sadece izlenimlere sahibim ama gece o saatte hem de otobüsle elinde o tezgahı zar zor taşıyorsa hayatının hiçte kolay olmadığını kolayca tahmin edebildim.

Sonra kendime baktım... Herhangi bir ailenin her hangi bir ferdi olarak doğdum ama birçok kişinin hayalini kurduğu bir üniversiteyi kazandım. Yine, ülkenin şartlarını düşünürsek gayet tatmin edecek bir hayat standardına sahibim. Benden çok daha fazla efor sarfedip benim yarım kadar kazanan insanlar var bu ülkede. Sonra, süper ötesi harikadan iyi muhteşem bir ailem var. Tamam belki babamla sorunlarım var ama o da aslında çok iyi bir insan.

Düşündüm de aslında benim hayatımda kötü olan hiçbir şey yok. Sadece insan olmanın gereği olan hep daha fazlasını isteme ve açgözlülük durumu var. Mesela, neden daha çok param yok, neden dünyaca ünlü bir üniversiteye gidemedim, neden muhteşem bir ilişkim yok falan filan...

O adama teşekkür ediyorum. Benimle paylaştığı 10-15 dk lık zaman dilimi kendimi hapsettiğim karanlıktan biraz olsun çıkmamı sağladı.

...En önemlisi, bana verilenler için bunları verene şükrediyorum...

4 yorum:

e.d dedi ki...

İki gözünün görmesi yetmiyor bazen çoğu insanın bunları görmesine, dediğin gibi. Ki halen iki gözü görüp gerisi kurtarmayanlar da yok değil. kalp gözü dicem şimdi komik gelicek ama hakikaten ince bir görüş açısı lazım, kalp gözümü adı herneyse işte. neler olup bitiyordan çıkıp kendine pay çıkarıp olumsuzlukları yok etmek için.

Güllerevurgunum dedi ki...

kalp gözü demesen, dalga geçerim. çakra de.son dönemde popüler oldu:P

Herkes aslında mutsuzluğa kendini hapsediyor. Hücrenin anahtarı ise şükür. Arada bir yoldan çıkıyorum ama yine de bu tür ufacık şeylerden ibret almayı da bilmek lazım;)

Trajediye gerek yok :)

tuba dedi ki...

ben de yaparım bunu çok. eğer kötü durumdaki birini görürsem halime şükrederim. ama insanoğlu doyumsuz, hep daha iyisini, daha fazlasını istiyor.

Güllerevurgunum dedi ki...

evet...aslında mutsuzluğumun temeli bu doyumsuzluk duygusu :(